سلامتیعلمی و آموزشی

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

۴٫۲ امتیاز از ۹ رای

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها و مکمل ها اغلب هنگام صبح به همراه وعده غذایی است. اما بعضی از ویتامین ها و مواد های معدنی هم پیش از رفتن به تختخواب بهترین زمان مصرف آنها می باشد,خصوصا برای خواب بهتر.

 

اگر بخواهیم کلی بگوییم که بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها چه زمانی است، باید گفت بستگی به  به نوع ویتامین مصرفی و آثار سلامت مد نظر دارد.

 

اما ویتامین هایی که بهترین زمان مصرف آنها صبح می باشند عبارتنداز:

۱-ویتامین C

۲- ویتامین D

۳-برخی ویتامین هایB

 

اما ویتامین هایی که بهترین زمان مصرف آنها شب میباشند عبارتنداز:

۱- ویتامین B3

۲- منیزیم

 

دقت داشته باشید اگر می خواهید مکمل ها را صبح استفاده کنید، بستگی به میزان سلامتی و قدرت شما هم دارد. زیرا بعضی افراد که با معده خالی مواد معدنی و ویتامین مصرف میکنند باعث  ناراحتی معده و حتی اسهال میشود,, اگر پزشک برای شما تجویز خاصی نداده است، دقت داشته باشید که برای مصرف مکمل ها همیشه همراه یک وعده غذایی مصرف شود.

 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

ویتامین A

این ویتامین برای بینایی و  اندام ها و دستگاه تولید مثل بسیار موثر می باشد.شما برای مصرف این ویتامین می توانید هنگامی که شما راحت تر هستید ,مصرف کنید.

افرادی که ویتامین A مصرف می کنند ,توصیه دارند برای عمل بهتر آن همیشه به همراه یک وعده غذایی (چرب) استفاده شود.

 

 

ویتامین های B

مصرف ویتامین های B برای سلامتی کلی بدن بسیار موثر می باشد .از جمله تیامین، اسید فولیک، و ریبوفلاوین در این ویتامین قرار دارند که زمانی  که احساس خستگی شدید مواجه می شوید و یا اینکه سردرگمی و کم خونی نیز دارید ,می توانید استفاده کنید.در شرایطی که ویتامین های B محلول در آب هستند، بهتر است آنها را همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید و انجام این کار هنگام صبح راحت‌تر به نظر می رسد.

توصیه می شود ویتامین های B را صبح استفاده کنید,زیرا دارای انرژی خوب برای بدن میباشند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

ویتامین C

این ویتامین برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان موثر می باشد که نقش مهمی در محافظت از سلول ها در برابر خطر رادیکال های آزاد ایفا میکند. برای مصرف این ویتامین نیاز به وعده غذایی نمی باشد و شما می توانیدویتامین C محلول در آب به راحتی استفاده کنید.اما اگر با وعده غذایی استفاده کنید برای جلوگیری از ناراحتی معده و اسهال مناسب تر است.

 

 

ویتامین D

ویتامین D ماده مغذی برای سیستم بدن می باشد که در کنار کلسیم به استخوان سازی کمک می کند، و اعصاب از آن برای انتقال پیام ها استفاده می کنند.می دانید که زمانی که پوست در برابر  نور خورشید قرار می گیرد، بدن ویتامین D تولید می کند.اما نور زیادی هم مضرر و بعضی اوقات باعث سرطان پوست می شود.

همچنین این ویتامین را به همراه یک وعده غذایی حاوی مقداری چربی مصرف شود. این وعده غذایی می تواند صبحانه، ناهار یا شام باشد.

 

ویتامین E

ویتامین E در بدن باعث ایمنی شدن بدن و همچنین تقویت بدن بسیار موثر می باشد.این ویتامین می تواند در گشاد شدن رگ های خونی و پیشگیری از تشکیل لخته خون نقش خوبی داشته باشد.اما کمبود این ویتامین هم باعث می شود که مشکلات بینایی و ضعف سیستم ایمنی  برای بدن بوجود بیاورد.

این ویتامین را هم به همراه یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

 

 

ویتامین K

یکی از خاصیت های ویتامین K این است که به لخته شدن خون کمک می کند. همچنین، این ماده مغذی در استخوان سازی نقش دارد.به یاد داشته باشید که ویتامین K  را با یک وعده غذایی مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

کلسیم

میدانید که  افراد بزرگسال و کودکان چهار ساله و بزرگ‌تر روزانه باید بین ۱,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند.با مصرف شیر یا مواد غذایی حاوی این ماده مغذی می توانید کلسیم بدنتان را تامیین کنید.

همچنین می توانید برای مصرف صحیح کلسیم به پزشک مراجعه کنید,زیرا مصرف کلسیم می تواند به معنای افزایش جذب یک دارو و در برخی موارد کاهش میزان جذب باشد.

 

 

منیزیم

ویژگی های خوبی منیزیم برای بدن این می باشد که به تنظیم عملکرد عصبی، کنترل فشار خون، و استخوان سازی (همراه با کلسیم) کمک می کند.اگر بدن شما کمبود منزیم داشته باشد علائمی  از جمله حالت تهوع، بی اشتهایی، خستگی و ضعف برای شما بوجود بیاورد.

اگر افرادی که شب ها هنگام خواب با گرفتگی ماهیچه های پا مواجه می شوند,مصرف منیزیم می تواند برای رفع بهبود آنها کمک کند.البته مصرف منیزیم زیاد و بدون نسخه پزشک باعث می شود که مدفوع انسان شل شود که برای جلوگیری از ان یک دوز ۱۰۰ میلی گرمی مناسب میباشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن